كل عام و انتم بخير 2013

للعام السابع على التوالى تستمر المدونة فى عرض الافكار و نشر الموضوعات الهامة و اللى جاى احلى ..

الأربعاء، 9 يوليو 2008

واحدعنده ديدان ومكانش في اي دكتور عارف يعالجه الناس قالوله في دكتور في السنغال ممكن يعالجك
راح للدكتور فقاله
انت تجيب بطيخه تشقها وتقعد فوقها هينزل كبير الديدان يدوقها يلاقيها حلوه يقول للدود انزلو فجاب بطيخه وقعد عليها نزل كبير الديدان لقاها حلوه قال للديدان طلعوها


***********

سواق تاكسي قعدت جنبه بنت حلوة قوي قاللها : تعرفي تسوقي؟


قالتله : لأ
قالها : أنا تسوقي

***********



اتنين حرمية دخلوا يسرقوا بيت فصاحب البيت ومراته جم فواحد استخبى فى المطبخ وواحد استخبى ورا التليفزيون فالراجل قال لمراته ادخلى اعملى سمك عقبال ما اتفرج على ماتش الاهلى والزمالك فدخلت مراته المطبخ وكل ما تقلى سمكه وتيجى تعمل غيرها ما تلقاش اللى قلتها فدخلها زوجها قالها عملتى السمك قالتله كل ما اعمل ارجع ما الاقيش حاجه قالها امال انا اعمل ايه كل ما الاهلى يجيب جول واحد من الجمهور ييجى يبوسنى


***********

في مرة أغبياء عيزين يفجروا عمارة حطوا القنابل في الدور الأول و طلعوا

يستنوا فوق السطوح

************

واحد حط الفياجرا في الثلاجه جه تاني يوم لقي
بابا غنوج بيبوس ام علي

***********


واحد رخم عرف ان الاموات بتحس وتسمع باللى بيحصل حواليها

راح الترب و شغل الكاسيت على العالى باغنية الحياه حلوه


***********

أستاذ جتله بعثة فى دول أوروبية, فأخذ مراته وراح , وما في تسع شهور وإلا مراته حامل وجابتله ولد أشقرعيونه ملونة , فاستغرب الاستاذ
وسألها: ايه ده.
فجاوبته: أنت بتروح عالمدرسة وأنا بقعد عالبلكون أوروبي رايح وأوروبي جاية الظاهر إني توحمت على شي أوروبي.
فهز راسه الاستاذ وقالها: ما فيش مشكلة.
وبعد فترة جته بعثة على دول جنوب افريقيا وكمان ما في تسع شهور وإلا مراته حامل وجابتله ولد أسود شفايفه كبار وشعره مجعد, نط الاستاذ وقالها:
ايه ده
قالت له: أنت بتروح على المدرسة وأنا بقعد بالبلكون جنوب إفريقي رايح وجنوب إفريقي جاية الظاهر إني توحمت على شي جنوب إفريقي.
قالها ما فيش مشكلة.
وبعد كده رجع على بلده على بيت أهله .. استقبلته أمه, واستغربت أشد الاستغراب وقالتله مين دول.
قالها:ولادي,
قالتله: ازاى,
فشرح لها أن مراته مرة توحمت على أوروبي ومرة على جنوب إفريقي,
فهزت راسها وقالتله : بتعرف يا ابني أنا كنت كده وقت ولادتك.
قالها: معقول ماما ولا مرة حكيتيلي على الموضوع ده.
قالتله : أبوك كان يروح على الأرض وأنا قاعدة بأرض الدار, حمار رايح حمار جاي
لغاية لما خلفتك


************


مره واحد اسكندرانى بنته راجعه الساعه 3 بالليل

فقالها كنتى فين يا بت قالتلو كنا بنتمشى مع واحد صحبى يابا قالهم خشى نامى احنا نحبو الصراحه




************




مرة حشاش دخل سوبر ماركت طلع عمال يضحك يضحك هههههههه بيقولوله انت بتضحك ليه قالهم

اصل ضحكت على صاحب المحل اديته الجنية ومخدتش حاجة




************


واحد عازم واحد المهم لما جم يدغدو قالو هتغدا معايا ولا مع القطة قالو لا طبعا معاك لما جه العشا قالو هتتعشا معاياولا مع

القطة قالو معاك لما جم ينامو قالة هتنام معايا ولا مع القطة قالة معاك لما صحى الصبح بيغسل وشة فلقى قدامة واحدة جميلة جدا قالها انتى مين قالتلة انا القطة قالتلة انتة مين قالها انا الحمار

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ممكن تقدروا تشاركوا معانا و تقولوا لنا رأيكو فى موضوعاتنا