كل عام و انتم بخير 2013

للعام السابع على التوالى تستمر المدونة فى عرض الافكار و نشر الموضوعات الهامة و اللى جاى احلى ..

الجمعة، 20 فبراير 2009

اتعرف من انـــــــــــــا

أتعرف من أنا؟؟؟؟؟؟؟
آه لو تعرف من أنا…لو تعرف من أنا…لسعيت العمر كله لتقول لي انت لي…انت وطني

أنا الملاك في عيون الأطفال

أنا الطفلة الحالمة

أنا الفرحة في عيون الطفل البريء

أنا نجمةٌ في سماءٍ صافية

أنا الشمس الدافئة في شتاء قارس

أنا المطر في صحراء قاحلة

أنا الوردة الحمراء في يد الحبيب

أنا الحب لكل الأحباب

أنا البحر الهاديء للعاشقين

أنا الشاطيء الجميل لكل الحالمين

أنا السهاد في عيون السهرانيين

أنا الدمعةُ في عيون طال انتظارها للحبيب

أنا الشعر والنثر..أنا لغةُ العاشقين

أنا العسل لكل من ذاق المر

أنا العمر الضاحك في ليلٍ مظلم

انا عصفور هارب من قفصه

أنا الحرية في بلدٍ تاهت فيه الحرية

أنا ألأنسانية في عالم عمت فيه الغوغائية

أنا الحب في عالم فُقِدَ فيه الحب

أنا النخلةُ الشامخة

أنا السنبلة الواقفة

أنا الوطن الجريح

أنا الألم لوطني الجريح

أنا الندى الذي يرقد بين طيات الزهور

أنا ترنيمةٌ ملائكية

أنا كل هذه الأشياء مجتمعة

لتقول لك كم احبك
!!!
كم احبك ياحبيبي

ياوطني
….

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ممكن تقدروا تشاركوا معانا و تقولوا لنا رأيكو فى موضوعاتنا