كل عام و انتم بخير 2013

للعام السابع على التوالى تستمر المدونة فى عرض الافكار و نشر الموضوعات الهامة و اللى جاى احلى ..

الثلاثاء، 4 أغسطس 2009

مكالمة مهيسه يوم النتيجة

تررررررن تررررررررن تررررررررررن

الام : الو


هشام : الو..... ازيك يا طنط عامله ايه

الام : الحمد لله و انته عامل ايه يا ابنى

هشام: تمام الحمد لله ممكن اكلم على

الام : و الله على نايم دلوقتى بس لو فى حاجه ضرورى ممكن اقولهالو .....

و لا تحب اصحيهولك؟؟

هشام : ياريت يا طنط تصحيه معلش يعنى


الام : حاضر يا بنى

يا علىىىىىىىىىىىى يا علىىىىىىىىى كلم صحبك هشام على التليفون






على : حاضر يا امى انا كونت قايم اصلا


على : الو ........... مين معايا

هشام : كونداليزا رايس

على : يا بنت الايه و مال صوتك احلو كده ليه

هشام : يا عم انا هشام انته هاتستظرف على الصبح


على : بس احنا المغرب دلوقتى يا اتش


هشام : تصدق يلا انا جزمه اصلا ان انا اتصلت بيك علشان اقولك انك اتزفت نجحت


على : طيب ما انا عارف


هشام : عارف ايه ..... عارف انك نجحت


على : لا ...عارف انك جزمه

هشام : ايوه يا عم هزر هزر ما هو الناجح يرفع ايدو

على: اشمعنه


هشام : انته هاتخشلى قافيه


على :خلاص يا عم .... المهم التقدير ....هاه التقدير ايه


هشام : مش فاهمك الحقيقه ....ممكن توضحلى النقطه دى


على : بقولك التقدير انا جبت تقدير ايه


هشام : يا عم انته هاتعيش دا انته لولا درجات الرافه كانت بقت تالت سنه ليك فى رابعه


على : يا عم انته هاتزلنى


هشام : عم ايه انته شايفنى واقف تحت بيتكم مشلح الجلابيه و بقول مسكره يا جوافه


على : مكنتش اعرف ياد ان كليتنا بطلع ناس بالمرح و الخفه دى كلها


هشام : يلا معلش عيد الام بقه


على : بلا عيد الام بلا عيد العمال المهم انت عملت ايه


هشام : انا الحمد لله طلعت بجيد


على : و هو احنا عندنا ماده اسمها جيد...لا حول و لا قوه الا بالله ..يلا ربنا معاك يا اتش


هشام : يخرب بيت الزفت الى بتشربو ومطينلك دماغك ده انا جبت تقدير جيد ياض


على : طيب كويس ربنا يوفقك و مقبول من جيد مش هاتفرق


هشام : على رايك


على : هاه هانعمل ايه دلوقتى


هشام : الحقيقه مش عارف ....محتار بين بيض بالبسطرمه و فول بالسجق


على : يا راجل .... مش تقول انك محتار كده

انا اقولك بص انته تعمل عبيط

هشام : خلااااااااااص يا عم انا اسف

على : اسفك مش مقبول .. اسفك جيد جدا

.بس بجد هانعمل ايه بعد ما اخدنا البكالوريوس


هشام : هانبدا بقه رحلت البحث على شغل كويس علشان ناكل عيش

على :و انتو معندكوش عيش فى البيت و لا ايه


هشام :لا معندناش و مين قالك ان احنا معندناش


على : لا ابدا جالى هاتف


هشام : و جبتو على كام


على : لا هو اتمختر و جالى لوحدو


هشام : بس انا بجد مخنوق اوى من حكايه الشغل دى يا على

على : هـــــــه .....يارب


هشام : يارب ياعم .. بس انته عارف الوسايط و الكلام ده مالى البلد


على: تحيا جمهوريه مصر العربيه يا عم

ماتخفش يا عم ربنا هايفرجها انشاء الله


هشام : و الله يا على ان لولا كلامنا و تهريجنا مع بعض فى بلدنا دى كان الحال رسى بينا على حاجتين


يا اما كنا ولعنا فى نفسنا

يا اما كان اتولع فينا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ممكن تقدروا تشاركوا معانا و تقولوا لنا رأيكو فى موضوعاتنا